• Psihologie la ziHome       
  • Curiozitati la ziCuriozitati  
  • Informatica la ziInformatica
  • Filosofie la ziFilosofie      
  • Romantism si poeziePoezii         
  • HomeMuzica         
  •      

Metode de persuasiune (Metode de convingere)

Folosește știința persuasiunii în avantajul tău.
Antrenează-te să fii mai puțin naiv.


Cu toții avem o 'plămădeală' de principii formate din convingeri morale, convingeri religioase sau convingeri politice. Pe aluatul acestor credințe, bune sau rele, se sprijină caracterul și personalitatea noastră.
Iar atunci când cineva încearcă sa ni le schimbe, creierul nostru, cel care procesează emoțiile, va reacționa ca în fața unui pericol.
Și totuși lumea nu stă pe loc, ea se învârte în jurul nostru. Fie, că vrem sau nu, noi tot vom fi supuși influențelor de schimbare de tot felul.

Mai jos, vă voi împărtăși, câteva strategii de persuasiune, metode în care noi, oamenii, putem cădea în capcana manipulării. Aceste tehnici se folosesc în politică, în religie, în afaceri, etc.


1. Metoda reciprocității

Atunci când cineva ne zâmbește, noi reacționăm la fel. Chiar și la un 'like' primit pe pagina noastră de facebook ne simțim, parcă datori, ca să-l înapoiem !
Când primim de exemplu un cadou, un favor, din partea cuiva, atunci natura noastră umană ne îndeamnă la un răspuns de reciprocitate.
Unii comercianți te ademenesc cu mici suveniruri, te îmbie să guști, să încerci produsele lor. Multe firme, la început, îți fac gratuit un serviciu. Băncile îți oferă bani și-ți arată ce ai putea cumpăra cu ei.
- Deci, atenție la ce primiți și la ce trebuie să oferiți apoi !

2. Tactica atracției sau a măgulirii

Studiile au arătat totodată că oamenii spun „da” mai degrabă persoanelor plăcute care știu să se facă atrăgătoare. Oamenii cad adesea în această plasă a seducției. Din acest motiv, atracția fizică este unul dintre mecanismele la care recurg cei care vor să ne convingă.
Un alt mod de a ne atrage și de a ne capta bunăvoința este utilizarea complimentelor. Oamenii vor să audă doar ceea ce vor să audă, adică numai lucruri frumoase. Dar în astfel de momente ei vor lăsa și garda jos de la vigilență.
- Nu vă lăsați conduși doar de aparențe !

3. Tactica consecvenței sau a perpetuării

Din obișnuința unor lucruri făcute în trecutul nostru, vom fi tentați să le repetăm cu mai multă ușurință decât alte lucruri noi.
De aceia, ne sunt urmărite acțiunile noastre pe internet atunci când acceptăm 'cookie-uri' Rețelele de socializare ne înregistrează preferințele, obiceiurile și ne vor oferi reclame personalizate.
Iar de multe ori cineva ne provoacă la un angajament, la prima vedere, pare ceva banal, neimportant și nerealizabil vreodată. Apoi după un timp constatăm că chiar ni se cere să facem acel lucru și atunci ne va fi greu ca să mai dăm înapoi.
- Fiți atenți la ceea ce promiteți, căci apoi va fi foarte greu să vă eschivați pe viitor de acel angajament !

4. Tactica 'dovezii sociale' sau a 'efectului de turmă'

Atunci când vedem că și alți oameni fac un lucru, asta ne validează că ceea ce ar trebui să facem este bine. Ni se se spune mereu că trebuie să fim în rând cu lumea. Tendința noastră de a presupune că o acțiune este corectă în cazul că și alții o fac este exploatată în numeroase moduri. Spre exemplu în reclame ni se sugerează ideea că un produs este cel mai bun și cel mai popular.
S-a constatat că 95% dintre oameni sunt imitatori și că doar 5% sunt inițiatori.
- Verificați înainte de a vă înrola într-o acțiune. Nu întotdeauna este așa cum spun sau ce fac cei din jurul nostru !

5. Metoda siguranței sau a autorității

Când cel din fața noastră, care încearcă să ne convingă de ceva, se prezintă ca un specialist în domeniu, atunci și spusele sale parcă capătă o valoare mai mare.
Un om îmbrăcat într-o uniformă prezintă o autoritate, o siguranță mai mare decât unul îmbrăcat obișnuit.
- Dar este oare, întotdeauna așa ?!

6. Tactica rarității sau a unicității

Asta este pe principiul că ceea ce este mai răruț este și mai drăguț.
Lucrurile unicat sau fabricate în ediție limitată sunt întotdeauna mai dorite decât alte lucruri care sunt din abundență. Specialiștii din domeniul publicității știu asta și vor ridica prețul cu ocazia fiecărei licitații.
Fructul interzis este mai bun și latura diabolică a curiozității fac din oameni niște sclavi ai păcatului. Speculanții știu și profită de asta.
- Frumusețea nu stă întotdeauna în unicitate !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu