Cum putem să fim convingători - metode verbale

Să poți schimba opinia sau părerea cuiva este fără îndoială una dintre cele mai importante provocări ale interacţiunii umane dintr-o societate.
Fiecare dintre noi foloseşte propriile metode atunci când vrea să convingă pe altcineva: unii apelează la scuze, la lacrimi, la strigăte sau chiar la amenințări.
Însă cele mai bune metode de convingere, conform studiilor psihologice, sunt folosirea unor serie de tehnici, care s-au dovedit că au eficiență într-o confruntare de idei sau de opinii.


1. Sincronizează-ți răspunsul
Orice întârziere face ca timpul să lucreze la cimentarea unei păreri pe care și-o formează oamenii.
Cu căt reacţia, răspunsul tău este dat mai rapid în cazul unui dialog de opinii cu atât este mai convingător.


2. Utilizează un limbaj calm
Folosirea unui ton calm, așezat chiar pe un zâmbet, dar totodată ferm, exprimă întotdeauna siguranță și are farmecul de al liniști și de al impresiona pe interlocutorul nostru.
Dacă ați observat, politicienii care sunt versați utilizează chiar unele pauze cu efect de suspans în discursurile lor.


3. Foloseşte cuvinte concrete
Într-adevăr trebuie evitată folosirea unor expresii abstracte care pot fi greu înțelese de către cel căruia ne adresăm sau pot fi contraatacate ușor cu alte vorbe aruncate în vânt.
Trebuie evitat, deasemenea folosirea unui limbaj de lemn, care înseamnă vorbe multe, dar de fapt nu spun nimic.
Utilizarea unor exemple cu fapte concrete au un impact major de convingere și de a determina o schimbare a atitudinii interlocuitorului nostru.


4. Spune cuvinte constructive
Trebuie evitată utilizarea pronumelui personal precum "eu", mai util pentru a convinge pe cineva sunt cuvintele constructive ca "noi" sau ”a noastră”.
Astfel interlocutorul nostru se va simți deja cooptat în echipa cu opinia ta.


5. Folosește argumentele unor citate sau ale unor proverbe
Înserate în conţinutul discursului, puterea de convingerea a unor citate ale unor autori celebri au un impact major în formarea de opinii la oameni.
Proverbele, zicătorile populare sunt, deasemenea, niște vectori clari de opinie publică.


Opiniile oamenilor, de obicei se formează în urma unor informații la care au avut acces (informații care pot fi reale sau false)
Nu toți oamenii au capacitatea de a discerne minciunile de adevăruri, de exemplu atunci când un post TV manipulează știrile politice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu