- Printre cele mai importante lucruri, din viața unui om, se află aceia de a avea un loc de muncă bun. Dar bun nu înseamnă numai bani mulți ci și alte oportunități cum ar fi:
- Posibilitarea de a avansa în carieră. Să ți se ofere posibilitatea, să îți pui în valoare aptitudinile, talentul, și experienţa ta.
- Indiferent de poziţia pe care o vei ocupa în firmă, trebuie să te simți important și apreciat.
- Să nu fii discriminat față de alți angajați. Niciun angajat nu este mai important decât un altul pentru o companie.
1. Fiecare muncitor trebuie să aibă, trasate sarcini clare și să știe ce rol are el în companie.
Un om atunci când este angajat într-o firmă, el se simte sufletește ca o parte din acea structură. Dar când el se simte 'pe dinafară' sau 'în plus' atunci scade și interesul lui la aportul companiei.
2. Ori ce loc de muncă trebuie să aibă un bun program de acomodare pentru noii angajați (onboarding) Conform unor studii recente, 30% din mucitorii angajaţi pleacă în primele 6 luni din companie. Deci primele luni sunt critice pentru un angajat.
3. Relaţia directă cu managerul este crucială atunci când vine vorba despre decizia unui angajat de a pleca sau de a rămâne. Nu este suficient ca managerul să fie „prietenos”. Capacitatea unui manager de a socializa, de a-şi proteja, de a învăţa, de a-și ajuta oamenii contează enorm.
4. Timpul dedicat oamenilor pe care un șef îl are este foarte important. Discuţiile despre rezultate, proiecte, ce simt, ce îşi doresc, ce aşteptări au la rândul lor de la cel care le este şef sunt o bună strategie în fidelizarea angajaţilor.
Mulți care au plecat de la un loc de muncă spun că au plecat din cauza șefului:
• Nu îmi trasa clar sarcinile în ceea ce priveşte aportul meu în companie;
• Nu mă asculta şi nici nu-mi ofererea vreodată feedback;
• Avea o privire autoritară, era mereu nemulțumit de efortul pe care îl făceam la muncă;
• Avea un stil agresiv, superior, nu accepta să fie contrazis, vroia să deţină numai el controlul total;
Dacă v-ați găsit recent un loc de muncă, atunci interesați-vă cine a mai lucrat pe acolo înaintea dv.
Când un loc de muncă este un 'du-te vino' pentru angajați, atunci este un semn rău, că acolo este ceva în neregulă.
De multe ori un loc de muncă este stresant datorită șefului și nu al locului de muncă în sine.
Potrivit celor de la Gallup (după ce au realizat un sondaj de opinie) șeful este responsabil pentru 70% din nivelul de relație al angajatului și, în final, pentru jumătate dintre demisii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu