Pentru un somn ușor


Un somn odihnitor este garanția că a doua zi suntem plini de energie fizică și inspirație creatoare.


Iată mai jos câteva sfaturi îndrumătoare:

1. Nu mânca înainte de culcare.

Masa de seară se recomandă să fie servită cu cel puțin 4 ore înainte de culcare. Astfel i se dă timp stomacului nostru să asileze hrana. Dacă nu el va fi nevoit sa lucreze și pe timpul somnului provocându-ne indigestie.
Evitați deasemenea să consumați lichide în cantitate mare.

2. Fă-ţi toaleta şi nevoile fiziologice.

E bine să îți obişnuieşti corpul ca înaite de culcare să treci pe la wc.
Un duș cu apă fierbinte va mări pofta de somn.
Deasemenea e bine să te speli pe dinţi. Spălatul pe dinţi, pentru sănătatea dinţilor, efectuat seara înainte de culcare e mult mai important decât cel făcut dimineaţă.

3. Evită cofeina înainte de culcare.

Cafeaua sau alte băuturi cofeinizate trebuiesc evitate cu câteva ore înainte de culcare.
Evită deasemenea consumarea băuturile alcolice înainte de culcare, ele în primă faza acționează ca niște somnifere dar apoi se vor lupta cu ficatul tău până dimineață.

4. Fă-ţi atmosfera confortabilă.

Înlocuiește-ți hainele normale cu pijamale pufoase. Pernele, cearșafurile, păturile să fie aerisite odată cu camera.
O instalație de producere a aerului ionizat va face minuni.
Luminile trebuiesc stinse dar o lumină amplasată undeva în spate, slabă și difuză va crea siguranță.

5. Fără animale de companie.

Animalele nu au același bioritm cu noi oamenii. De obicei ele au perioadele de stare veghe-somn mai scurte și mai dese, De aceea nu este indicat să ne culcăm în aceeași cameră cu ele.

6. Lasă-ți grijile în papuci.

Nu se recomandă vizionarea unor filme de groază înainte de culcare.
Lasă-ți deoparte gândurile și problemele de peste zi și imaginează-ți la ceva frumos pentru tine.
Zboară peste obstacole și dă frâu liber la visele, dorințelor tale și folosește-ți mintea în mod creativ. Multe din ideile geniale ne vin și prind contur în acestă stare de refacere a corpului nostru.

Somn ușor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu